You are currently viewing קידום אתרים

קידום אתרים

קידום אתרים הוא תחום שאי אפשר להימנע ממנו, וככל שעובר הזמן, יותר ויותר בעלי עסקים נתקלים בשירות זה, ונאלצים לשקול את הצורך האמיתי שלהם בו. השאלה היא, האם כל סוג של עסק זקוק לקדם את אתר האינטרנט שלו או שמדובר בסוגים מסוימים של עסקים, שחייבים לקדם את האתר על מנת להישאר רלוונטיים, לעומת עסקים אחרים שפעילות כזאת לא באמת תסייע להם.

 

ובכן, בגדול, אפשר לחלק את עולם העסקים לשלושה סוגי עסקים בהקשר זה:

 

עסקים שלא נדרש להם אתר אינטרנט כלל

אלו הם עסקים, שפעילותם העסקית אינה נשענת על משיכת לקוחות ויצירת חשיפה במרחב האינטרנט. מכולת שכונתית מסורתית יכולה להיות דוגמא לכך. יחד עם זאת, גם עסקים אלה, במידה ויישמו חשיבה עסקית מתקדמת, יוכלו למצוא ערך רב בהרחבת פעילות הליבה שלהם על בסיס נוכחות אונליין, בין היתר באמצעות אתר אינטרנט עצמאי.

עסקים שנדרש להם אתר, אך לא נדרש להם השירות של קידום אתרים

עסקים אלו הם עסקים שמשפך המכירות שלהם אינו מבוסס על פניה לציבור הרחב. עבור עסקים אלה, אתר האינטרנט משמש כחלון ראווה, כמרחב של ידע אליו הם יכולים להפנות לקוחות פוטנציאליים ספציפיים. חברות ייעוץ עסקי גדולות למשל, מתבססות בעיקר על שיווק מפה לאוזן, וגם אם יקדמו את האתר שלהן, סביר להניח שמרבית הלקוחות עדיין יגיעו מערוצים אחרים.

עסקים שנדרש להם אתר ונדרש להם גם השירות של קידום אתרים

עסקים אלו מהווים את רובו המכריע של המגזר העסקי, עסקים הפונים אל כלל הציבור, ונשענים על חשיפה מרבית ויכולת הגעה אל קהל היעד, כמקור מרכזי ליצירת לידים ומשיכת לקוחות חדשים. עבור עסקים אלה, אי קידום האתר שווה ערך לאי בניית אתר. מלכתחילה, אם האתר נבנה ועומד אי שם על שרת כלשהו כאבן שאין לה הופכין, הרי שאין טעם לבנות אותו מלכתחילה. עבור עסקים אלה, מרגע שבנו את אתר האינטרנט שלהם, חובה עליהם גם לקדם אותו מול קהל היעד.

 

למה זה הכרחי? אם יש לכם עסק מקומי שגם יכול למכור ולשלוח מוצרים ללקוחות, מה שרלוונטי במיוחד בתקופת הקורונה הנוכחית, קידום אורגני של האתר שלכם יאפשר לכם לא רק להיחשף לגולשים מערים רחוקות אלא אתם יכולים גם להציע להם את המוצרים שלכם, מבלי שיצטרכו להגיע אליכם פיזית לחנות. אין צורך להסביר עד כמה זה  יגדיל באפן משמעותי את כמות הלקוחות שלכם מבלי שזה יגדיל את העלויות שלכם באופן קיצוני.

 

בשורה התחתונה, השאלה שצריך לשאול את עצמו כל בית עסק היא ברורה: “איך מגיעים אליי הלקוחות שלי?” אם לקוחות העסק עשויים להגיע מהאינטרנט, ולבטח אם האינטרנט מהווה המקור המרכזי ללקוחות חדשים, התשובה היא מאוד ברורה ועל בית העסק להשקיע בקידום האתר שלו. שאלה נוספת שיכולה לסייע היא “מדוע בנינו מלכתחילה אתר אינטרנט?” אם התשובה היא “כדי למשוך לקוחות חדשים”, העסק חייב להשקיע בקידום האתר. כאמור, גם אם כרגע אינכם רואים את אתר האינטרנט שלכם כאמצעי למשיכת לקוחות חדשים, ייתכן שבשינוי של צורת החשיבה העסקית שלכם תוכלו לגלות ערוץ חדש להרחבת הפעילות העסקית, ובמקרה כזה, אתם עוברים אל הקטגוריה השלישית של סוגי העסקים.